نقاط هیگنز و رتبه خمهای بیضوی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کاشان
  • نویسنده علی آستانه اصل
  • استاد راهنما حسن دقیق
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

در این پایان نامه شرایطی کافی برای مستقل بودن نفاط هیگنر وابسته به طبفه های با هادی مساوی در میدانهای مربعی موهومی متمایز روی یک خم بیضوی بدون cm ارائه می شود. در واقع قضیه سیلورمن و روزن از حالت طبفه های ماکسیمال به طبفه های غیرماکسیمال با هادی مساوی تعمیم می یابد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مساله اعداد همنهشت و حدسیه BSD درباره رتبه خمهای بیضوی

در این مقاله مساله حل نشده تاریخی اعداد همنهشت مورد مطالعه قرار گرفته و ارتباط تنگاتنگ این مساله با حدسیه BSD درباره رتبه خمهای بیضوی روی میدان اعداد گویا مطرح شده است. حدسیه BSD یکی از مسائل یک میلیون دلاری بنیاد ریاضیات کلی است که توسط بیرچ و سوینرتون - دایر در سال 1965 میلادی بیان شده است.

متن کامل

مساله اعداد همنهشت و حدسیه bsd درباره رتبه خمهای بیضوی

در این مقاله مساله حل نشده تاریخی اعداد همنهشت مورد مطالعه قرار گرفته و ارتباط تنگاتنگ این مساله با حدسیه bsd درباره رتبه خمهای بیضوی روی میدان اعداد گویا مطرح شده است. حدسیه bsd یکی از مسائل یک میلیون دلاری بنیاد ریاضیات کلی است که توسط بیرچ و سوینرتون - دایر در سال 1965 میلادی بیان شده است.

متن کامل

خمهای بیضوی و الگاریتمی برای یافتن نقاط گویا روی آنها

در این پایان نامه به معرفی خم های بیضوی(‏‎elliptic curves‎‏ ) و نتایج بنیادی ، در مورد آنها می پردازد. سپس با ارائه الگوریتمی ، نقاط گویا‏‎‎ روی خم بیضوی بررسی می شود.دراین الگوریتم ابزار اصلی کار، ارتفاع متعارف‏‎canonical hight‎‏ نقاط روی خم بیضوی ، رتبه ‏‎rank‎‏ خم بیضوی و حدس بیرچ‏‎birch‎‏ و سوینرتون-دایر‏‎swinnerton-dyer‎‏ می باشد. معرفی نرم افزار ‏‎pari‎‏ از کارهای تحقیقاتی است که برای اول...

15 صفحه اول

محاسبه رتبه خانواده ای از خمهای بیضوی با درجه ?

خمهای بیضوی از مطالعه روی توابع بیضوی نشئت گرفته است که نتیجه کار ریاضیدانانی چون وایرشتراس، آبل و ژاکوپی می باشد. یک خم بیضوی با معادله y^2=x^3+ax+b تعریف می شود که برای ضرایب گویای a و b مقدار عبارت 4a^3+27b^2 ناصفر است. جوابهای گویای این خم تشکیل گروهی به نام مردل- ویل با نماد (e(q می دهد. در سال 1901 هنری پوانکاره حدس زد که این گروه متناهی مولد است. در سال 1922 ساختار e(q) توسط لوئیس مردل ت...

15 صفحه اول

رمزنگاری روی خمهای بیضوی براساس زوج سازی

در این پایان نامه رمزنگاری کلید عمومی و سیستمrsa و الجمال و امضای دیجیتال مورد بحث قرار گرفته و خمهای بیضوی روی میدانهای مختلف مطالعه شده و در نهایت رمزنگاری روی خمهای بیضوی به کمک زوج سازی های مورد بحث قرار گرفته است و سپس خمهای خوش تزویج معرفی شده و چند روش ساخت آنها گفته شده است.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کاشان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023